První postup

Pro první postup užívá P.Drucker vojenského úsloví z dob Občanské války: Seber všechny síly a marš! Tedy shromáždit co největší počty lidí i prostředků a postupovat rychleji než jiní. Proti této těžké jízdě klade lehkou kavalerii, která užívá jiných taktik. Jednu nazývá tvořivá imitace. Uvádí  několik příkladů, jak se podnik pustil do novoty, pak se  ukázalo, že konkurent vymyslel něco jiného a podnik poskočil  dopředu, když využil nahromaděné zkušenosti a poučil se od  protivníka.

Jako první historický příklad uvedl. že IBM měla koncem války  připravený počítač, ale ten vyhověl jen zčásti.Chopila se tedy  podnětů svého rivala, Pensylvanské university, strůjce ENIACU, a  po rekonstrukci se ENIAC roku 1953 stal vzorem pro  universální velké počítače.

Každý podnikatel v průběhu své činnosti se snaží o dosahování co nejlepších výsledků, které jeho firmu dostávají do různých závazků. Pokud už je ale jejich množství natolik velké, že už není jiného východiska, vhodně zvolenou strategií je v takovém případě zvolit likvidaci sro. Jedná se však o komplikovanejší proces se kterým umí pomoci jen odborníci.

Druhý postup

Druhý postup dostal od P.Druckera název podnikatelské judo. Znamená užívat taktiky. kdy zasáhnete soupeře tam, kde vás nečeká. Použijete jeho vlastní síly, aby vypadl z  rovnováhy. Příkladem je japonský nástup tranzistorů. Roku 1947 vynalezli v Bell Laboratories tranzistor. Vypracovali plán tranzistorizace elektroniky, který uvažoval všeobecné  rozšíření kolem roku 1970. Tehdy koupil A.Morita, šéf japonské  Sony, licenci na tranzistorové rádio za směšnou cenu  25000,-dolarů. Za dva roky vyšla Sony se zlepšenou, odlehčenou  verzí (pětina váhy lampových přijímačů) a také zlevněnou (za  třetinu ceny). O pět let později Sony ovládla celý světový trh  tranzistorových přijímačů.