Vyvolání nebezpečí záměny je chápáno jako užití firmy nebo názvu osoby nebo označení podniku užívaného již po právu jiným soutěžitelem, užití zvláštních označení podniku nebo zvláštních označení či úpravy výrobků, materiálů podniku, které v zákaznických kruzích platí pro určitý podnik nebo závod za příznačné, např. označení obalů, tiskopisů, reklamních prostředků, a také napodobení cizích výrobků. (Obchodní zákoník, 1991)

Parazitování na pověsti

Parazitováním je využívání pověsti podniku, výrobků nebo služeb jiného soutěžitele s cílem získat pro výsledky vlastního, cizího podnikání prospěch, jehož by soutěžitel jinak nedosáhl. (Obchodní zákoník, 1991)

Podplácení

Podplácení je jednání, kdy soutěžitel osloví osobu, která je členem statutárního nebo jiného orgánu soutěžitele nebo je v pracovním poměru k jinému soutěžiteli, tedy přímo nebo nepřímo nabídne, slíbí či poskytne jakýkoliv prospěch za tím účelem, aby jejím nekalým postupem docílil na úkor jiných soutěžitelů pro sebe nebo jiného soutěžitele přednost nebo jinou neoprávněnou výhodu v soutěži. Jde tedy o snahu získat nekalým způsobem přednosti či jiné neoprávněné výhody na úkor jiných soutěžitelů. (Obchodní zákoník, 1991)

Zlehčování

Zlehčováním je jednání, kterým soutěžitel uvádí či rozšiřuje nepravdivé údaje o poměrech, výrobcích, výkonech jiného soutěžitele za účelem přivodit mu újmu. (Obchodní zákoník, 1991)

Srovnávací reklama

Srovnávací reklamou se rozumí jakákoliv reklama, která výslovně nebo i nepřímo identifikuje jiného soutěžitele anebo zboží, služby nabízené jiným soutěžitelem. Tato srovnávací reklama může přivodit značnou újmu danému soutěžiteli. Za přípustnou srovnávací reklamu se považuje např. taková reklama, která není klamavá nebo neužívá klamavé obchodní praktiky, dále pokud srovnává jen zboží nebo služby uspokojující stejné potřeby nebo určené ke stejnému účelu, apod. (Obchodní zákoník, 1991)

Porušení obchodního tajemství

Porušováním obchodního tajemství je jednání, kterým jednající jiné osobě neoprávněně sdělí, zpřístupní, pro sebe nebo pro jiného využije obchodní tajemství, které může být využito v soutěži a o němž se dověděl tak, že mu tajemství bylo svěřeno na základě pracovního vztahu k soutěžiteli, nebo vlastním jednáním v nesouladu se zákonem. (Obchodní zákoník, 1991)

Ohrožování zdraví a životního prostředí

Ohrožováním zdraví a životního prostředí se rozumí jednání, kterým soutěžitel zkresluje podmínky hospodářské soutěže tím, že provozuje výrobu, uvádí na trh výrobky nebo provádí výkony ohrožující zájmy ochrany zdraví nebo životního prostředí chráněné zákonem, a to aby získal pro sebe nebo pro jiného prospěch na úkor jiných soutěžitelů, spotřebitelů. (Obchodní zákoník, 1991)